Representatief omgaan met publiek, met klanten aan balie/counter of telefoon

Training voor medewerkers (van overheden, bezoekerscentra en uiteenlopende organisaties) die veel met publiek omgaan. In deze training krijgt u adviezen en leert u technieken voor een correcte en representatieve benadering van publiek, ook onder moeilijker omstandigheden. U leert hoe u altijd correct en rustig blijft. Hoe u het beste kunt reageren op klachten en op ‘lastige’ klanten en agressiviteit. Op een vriendelijke en beschaafde manier. U vertegenwoordigt immers uw bedrijf of organisatie!
We gaan in op het begrip communicatie. Staan stil bij open en gesloten vragen, lichaamstaal, en actief luisteren. Behoudt u wel de leiding over het gesprek aan balie of telefoon? Of is de klant u de baas?

Training met videofeedback en rollenspellen

Doelgroepen: medewerkers met een publieksfunctie (balie) van overheden, midden- en kleinbedrijf, en bezoekerscentra.
In de loop der jaren trainden wij medewerkers en vrijwilligers met een baliefunctie van bezoekerscentra van Staatsbosbeheer en Vereniging Natuurmonumenten in Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Flevoland, en Archeologisch Centrum West-Drenthe.